Monday, October 24, 2011

[ Nyesal Tak Beli ]

With Allah's love
Assalamu'alykum my dear

How are you, dear? Long time no see. Been a bit chaos lately. I've been visiting you once or twice but yet didn't have the chance to tell you about my life. huhu.

Yang penting sekarang ni, sangat nyesal tak beli patung belon yang dulu kecik-kecik selalu nampak kat umah sepupu sepapat, patung yang bila tumbuk or tendang dia, dia boleh bangun sendiri tu. hah. Nyesal gila hari tu tak beli. Lately ni memang amat sangat terasa nak tumbuk, tampo dan sewaktu dengan nya ja ni. Hangin!

Sirius, rasa nak menampo je nih. Agak-agak la jugak law nak tampo dinding nih. Kang orang sebelah bengang lak kang. Haaaiiizzzz... Hisy..!!! Hangen!!!

Aku cakap kang, terasa ke hulu jantung plak kang diorang nih. Dah semua jenis kepala hangin, sama ja ngan aku, so paham sangat la perangai cemana kan. Eh, tapi rasanya korang lagi kepala hangin dari aku kot. Sedor sket kayh. WEEEXXX!!! Menyampah haku.

Kesian Cik Wani, keja kena kacau ja ngan org lam sebulan nih. Tiap hari ada ja yang bebel bebel bebel cerita kat dia. Dia pun sama la, bebel bebel jugak, tapi tak sebanyak org la, bebel bebel bebel kat dia. Syukur gila ada kawan cenggitu. Alhamdulillah.

Mesti orang cakap, ko pe hal, pegi je lah bebel kat orang yg ko geram tu. Hah. Cakap senang beb. Kalo ko kenal sapa manusia-manusia nih, kompem-kompem lah ko pun menyampah tahap sipot nak bebel kat diorang nih. Menambah isu gadoh lagi ada la kalo bercakap ngan diorang ni. Ko cakap la apa pun, nanti mesti ko kena balik. Ko tegur la apa pon, mesti dia hukum mati ko balik weh. Pergh!!

Tu satu jenis, yang satu jenis lagi pulak, lemah gemalai nye lah. Kalah sotong. Kena sikit berdendam sampai hujung tahun. Sekasar-kasar aku pun tak macam tu. Heee. Nak bersopan, bersantun, bertempat la jugak. Ni sampai kerja satu hapa pun tak jalan, pe kes. Dah la bia aku sorang terkontang kanting buat keja, dah tu bia aku sorang kena ngan prof. Memang la muka ko lawa, tapi biar la lawa terus sekali ngan hati budi ko tu cik kak. Hampeh je!

Menyampah tahap sipot!!! Weh manusia, buat masa sekarang ni, tolong sangat jangan timbulkan isu okeh? Silap tarikh nanti ada jugak kena laser Cyclops kat jantung korang tu.

Pesanan ringkas dari pihak penaja:
Sila jalankan tanggungjawab anda sejujurnya. Allah Maha Mengetahui. Kalo dah rasa beban sangat tu, BERCAKAP, BAGI TAHU, guna skill komunikasi yang Allah bagi tu.

Hampeh betoi. Bukan sorang, tiga empat orang buat terhegeh-hegeh lagu ni lam sebulan nih. Agak-agak la weh. Bukan nak pertikai hidup Allah tentukan sebulan ni, yang nak pertikainya, hampa tu tak reti-reti ka nak jalankan apa yang Allah bagi kat hampa yang SEPATUTNYA? Memang la berat, semua orang macam tu jugak. Dah kata hidup ni ujian, pandai-pandai la weh. Hingat benda yang berat bagi korang tu tak berat bagi aku ke pakcik makcik sekalian alam? Haaaiiizzz...!!!! Hangen...!!!

Nasib baik la tak jumpak malam ni. Tidak mahu je aku tambat hampa, dok situ dengaq aku bebel bebel bebel sampai ku puas hati. Tua ka, muda ka, kiut ka, comot ka, macho ka, huduh ka, kira apa aku. Haaaiiizzz...!!!





Mode: Hangen yg terkompol sebulan
Cleo
~ Creating Ideas, Developing Words ~
Post a Comment