Wednesday, October 26, 2011

[ Yang Pasti . . . . ]

With Allah's love
Assalamu'alykum my dear


Tak nak cakap banyak, tapi yang pasti memang amat sangat nak nanges sekarang ni. Perlu ke? Tolonglah. Sy tak suka statement yang awak keluarkan tu. Sangat sangat tak suka. Tapi sy tawu, bak kata Cik Ayu, kawan cermin kita. Dia cakap berdasarkan apa yg dia nampak.

Ye, betul. Tak dapat nafi tu, dia memang cakap berdasarkan fakta. Tapi sy tetap tak suka ngan kenyataan tu. Sebab tu bukan persoalan yang saya suka fikir. Dari dulu sampai sekarang, persoalan tu tetap menjadi satu yang saya anti okay. Bukannya anti sebab apa, it's just, persoalan tu, kalau makin dipikir, makin serabut otak, betul tak? Sebab the only one yang tahu kebenaran jawapan persoalan tu hanya Allah. Kita tak tercapai akal untuk pikir hal masa depan. Sirius, saya tak suka pikir hal ni! Tolong tarik balik kenyataan awak tu.

Hidup masih panjang, macam-macam boleh jadi. Saya tak suka mengharap pada benda yang tak pasti, yang last sekali ada kemungkinan frust menonggeng, or kemungkinan jugak jadi happy ending. Saya tetap tak suka walaupun saya bukan yang segolongan dengan orang-orang alim. Itu pendirian saya dari dulu, tak kan mahu saya ubah. Tolonglah. Tarik balik kenyataan awak tu.

Kalau orang lain, mungkin berbunga-bunga hati dia bila orang yang rapat ngan dia ucapkan kenyataan tu. Tapi bagi saya TAK! Awak sepatutnya lebih tahu pendirian saya. Tolonglah. Kenyataan ni, kalau awak campak kat budak sekolah rendah sekalipun, tetap akan mengganggu sampai tak tidur malam. Macam tu jugak saya. Lebih-lebih lagi saya tak suka orang beranggapan saya macam tu!

Walaupun penjelasan bah terluah tadi, tapi awak tetap tak nak tarik balik kenyataan tu. I'm begging you. Tolonglah saya untuk kurangkan dosa saya. Tolonglah saya supaya saya tak buang lebih banyak masa saya. Tolonglah jangan sesatkan saya dengan kenyataan awak tu. Sedangkan selama ni, saya hati masih tetap berpegang dengan pendirian saya, dan pikir yang awak tahu tentang tu. Sedih. Memang sy rasa nak nanges bila awak ucapkan ayat tu. Marah? Ya. Sedih pun jugak. Sebab saya tak suka kenyataan tu ~~




Trying to forget
Cleo
~ Creating Ideas, Developing Words ~

No comments: