Sunday, December 26, 2010

[ Two Love Stories ]

With Allah's love
Assalamualykum to my dear


Hari ni, hari paling panjang. Started the day with jog, slow jog of course, around the campus. Then came along the children to join us in the training. (So sorry to those kids, I'm poor in communication with kids.)

Then, out to Econsave to buy some of needed things with Niza, Ain and Dila. Girls day out? Yes! And we spent two hours! Gosh... It really tires me out even though there's nothing to compare when I go out shopping with my family.

Back from there, I spent hours in front of my lappy writing and translating but at last, I fell asleep. =P
And after that, woke up and getting ready for the next plan: Out for ... Mall? =)

First thing when arrived, went for window shopping at Speedy. Then went for my prayers. After that, Niza and me met Pie, and we went for dinner. I was so hungry today and we eat at RasaMas. Then, came along Paan. We have some chit chatting and mostly about Pie lied to Niza. To Pie: You're really not a good liar. =P

Then, we separated. Me and Niza went for shoes shopping. Oh my God, it's been almost four years since I went out and did this; 'shoe'ing around! My favourite! The last time I did it was with my former friend, Dayah at our reunion in Jusco Prai. Seriously, 'shoe'ing around really gave me some fun actually. Rolling eyes around, looking, testing, touching the shoes and sandals.. OMG!!

But then... hmm... The moment came when I had to leave behind my love at first sight... hmm...
That royal blue high heels really got my eyes but I had to leave that beautiful high heels behind because: bila masa la nak pakai nye? Gi kelas? Tak mungkin, kasut tu SANGAT cantik dan SPECIAL. No way! Gi dinner? Hmm... Rancang ritu tak nak join dinner kolej tahun ni, bosan. Asek makan je, gemuk lak nanti cam sem lepas, jenuh nak menormalkan balik. (huahua) Bes tu? Buat apa nak beli kalau tak pakai langsung? I beli sebab nak pakai. Aigoo.... Niza cakap, pakai la masa keluar ngan family. Satu hal pulak. Tak penah2 nye nak kuar ngan family pakai cantik2 ni ha. Paling jau pun baju kurung la. Selalu memang t-shirt (yg you all memang dah boleh hafal design nye tu), suar slack, tudung hitam kesayangan tu (sebab senang nak bentuk and jaga..huhu), dah. Siap. Paling senang dalam hidup. Sandal? Yang kale cukulet tu jadi peneman sampailah berakhirnya hayat dia nanti. Bes tu? Memang tak de la masa nya nak pakai kasut tu kan? Duit? Memang dah prepare awal-awal sebab rancang nak beli tiga novel English yang bersamaan area RM35 each. (kira seniri =p)

Harga kasut tu pulak? Pergh!!! Jangan ditanya. Lagi la penambah susah di hati nak melepaskannya pergi. Jap ye, tanak gi tau lagi harga. Nak cerita dulu masa 1st jumpa kasut tu, my another love at 1st sight.. ngiahaha..

Masuk kedai, I saw it. Cantek nya kale royal blue tu. High heels? Memang feveret I. Design? Eh eh, sangat menarik. Cantik. Smart. Tak serabut, tak terlalu bling bling. Agak formal tapi santai. Memang taste I. Tapi kejap. Tolong kaki ku, jangan melangkah ke petak pameran itu. Tengok gaya kasut tu, hmm... Harga maybe dalam around RM70++. So, gerak dulu pusing-pusing kedai. Tanak le, duit ni nak beli novel. Ketagih dari sem lepas lagi ni. Pusing punya pusing, tak de dah. Yang lain-lain ni sangat merapu design nye. Tak suai le ngan I. Dengan agak terlajunya, kaki patah balik. Ah, terbaik lah. Orang pun dah tak ramai, tak de pun sebab dah habes semua gi tengok tempat lain pulak. hehe. Memang timing tu untuk I je ngan kasut tu berdua-duaan. Semart... =)

Tangan capai kasut. Eh! Kale itam pun ada? Cantik jugak. Itam masuk ngan semua kale baju. Tapi... Royal blue ini sangat lah rare. Mana ada pernah jumpa orang pakai high heels royal blue. Selalu putih, tak pun merah. Hitam dah banyak. Serious, I really fall for this one! Ape lagi. Tak sah la kalau dah pusing merata, tengok macam-macam jenis tapi tak try. Rugi la haih. Tak beli pun, at least dah tau cemana rasa lau pakai kasut tu, ye dak? hehe

Bila kaki disarungkan. Wah! Sangat.... sangat..... aigoo.... nak pengsan... lam hati dah jerit: Miss, I wanna buy this pair of lovely shoes right now! Tapi, teeettt... Kita perlu lah bersopan di tempat awam ye, harap maklum. =)

Seriously, kasut tu nampak sangat elok, pakai pun sedap. Size dah okay. Bukan senang nak dapat size yang okay ngan high heels ni. Tak kena size ngan design pun, law sedap pakai tapi tak nampak elok kat kaki. Kasut tu.... aahhh..... Niza pun cakap nampak elok pakai kasut tu. Lagi lah.... aigoo...... cemana ni? Dilema...dilema....aigooo..... (Nasib baik Paan and Pie tak de masa tu. hikhik)

Then, tengok kat tapak kasut tu. Nak tengok harga la. Alangkah terkejut nya saya apabila melihat harga yang diletakkan. RM35 ONLY! Ya ampun! Anda serious? Anda pasti? YA! Saya pasti! Sebelah tu ada harga asal yang selalu diorang letak ngan list size kasut tu yang ada dalam stok, betul tekaan, harga asal RM 70+ ke RM80 something la. Dia potong berapa percent ntah (memang jenis susah ingat, nak lagi number2 neh), jadi la harga tadi tu. OMG!

Tunjuk kat Niza pun , dia pun tak percaya. Serious, nak amat sangat membeli kasut tersebut. I really wanna have it but I can't stop thinking of: What's the use if I can't wear it?

Then, that's how it ends. I put it back with her friends, and just move on to MPH and buy a couple of novel. Still have some money left, and going back to the same route, met her but I didn't turn my back. I'm sorry, I can't have you. You're one in the million for me (ye la, paling susah nak jumpa design yang berkenan. Selalunya, semua orang tak tahan nak shopping ngan Cleo. Abi ja yang tahan sebab Cleo jenis yang susah nak berkenan. High taste ke? Idak le teman nak ngaku tu =p)
You're so beautiful, so... so.... I can't find an appropriate word for you. Huaa...... You'll be always in my heart. =P

Then, on the way back. This is a very special story of a special person. Niza asked him about the love story and he did told us a bit. So sweet. I thought it would just happen in movies, dramas, and novels but it did, it really did happened in real life. Hmm... So sweet story, you know. I can't tell you this one because it is TOP SECRET. hehe (only we know about it =p)

Well, it is a very special love story and that story just meant special for them. Subhanallah, I praised Allah for that. So sweet. I can't stop laughing when he told us that story and right now, I can't stop smiling. =)

It is a very exhausting day for me while there're lot more to be done now but today, is one of the days I can't stop smiling. Alhamdulillah, what a wonderful day. Thank you Allah for this rest, and thank you Allah for some of the lesson I got today. =)

Okay then, I guess I need to go now. I'm starting to feel sleepy now, I need to rest because tomorrow, is the day I need to present the budget for my program that is NOT completed yet, of course. Okay, have a nice day for tomorrow, hope tomorrow will be better than today, amin. Ciao!



Still smiling
Cleo
~ Creating Ideas, Developing Words ~

2 comments:

hana_aniz said...

aku pun tak berhenti senyum ni. hikhik. teringat2 je love story tu.
sweet!!

btw, aku rasa ko patut beli kasut tu weh. haha

Unknown said...

huaaa...!!! really want dat shoes niza....huuuu....nyesal gile...huuu....

sapa nak pi alamanda sila contact sy ASAP!! huuuu

my love, i want to go back for u...huuu....