Monday, May 2, 2011

[ Al-Fatihah untuk Osama ]

With Allah's love
Assalamu'alykum my dear


Hari ni, satu dunia digemparkan dengan berita kematian Osama bin Laden yang syahid dibunuh puak tentera Amerika. Ada yang kata penipuan si presiden, ada yang kata tahniah atas pembunuhan tu.



So, fikir sendiri kayh.

 Apa-apa pun, sedekahkan dulu al-Fathihah buat saudara seIslam kita kalau dah dengar berita kematian tu.

Sangat sakit hati bila dengar berita-berita malam ni yang dieksploitasi oleh mereka. Bukan bermakna berpihak ke mana-mana tapi agak-agak la nak bercakap pun. Tak perlu nak menghina, tak perlu nak mencaci orang Islam  sangat sedangkan korang bunuh lebih banyak orang-orang kami berbanding orang korang yang terbunuh tu. *perkataan dibold perlu difikirkan sendiri okeh*

Tutup tv awal hari ni, bukak facebook pulak. Lagi sakit hati bila terjumpa pages yang berseronok atas kematian Osama. Salah satu contoh boleh klik link ni. Ha, dari sini, tengok lah sendiri berapa banyak lagi pages yang di'like' oleh orang-orang tu yang sama waktu dengannya. Masya-Allah.

Salah satu komen kat page tu.
Masalahnya, sapa la yang mula masuk negara sapa ni???
*Kalau Cleo salah, sila betulkan, tambahkan ilmu Cleo yang tak seberapa.*

Tak tahulah, mungkin ilmu Cleo masih kurang dalam sejarah dan sirah Islam. Tapi setakat yang Cleo tau, tak pernah lagi ada sejarah menulis umat Islam buat macam tu kat orang-orang kafir bila puak diorang terbunuh. *Sekali lagi, kalau ada, tolong nyatakan, tambah ilmu Cleo.*

Geram. Geram. Memang dah tak boleh nak buat apa dah sebab Allah sendiri dah cakap, selagi diorang bodoh sombong dengan agama Allah, selagi tu hidayah tak akan sampai kat diorang. Apa-apa pun, saya tetap dengan saudara seIslam saya. Kerana untuk memihak kepada mereka yang terang dan nyata menolak Islam bukanlah sebati dengan jiwa saya.



Dia yang Maha Mengetahui
Cleo
~ Creating Ideas, Developing Words ~

No comments: